Współczesne nauczanie

Szkolenia rozwijające kompetencje kognitywistyczne i informatyczne

W zadaniu udział weźmie 20 studentów (17K, 3M) ostatnich 4 semestrów studiów I stopnia lub 2 semestrów II stopnia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych kierunku filologia podzielonych na 2 grupy ćwiczeniowe. Grupy tworzone będą wg. wyniku bilansu kompetencji i kwalifikacji na początku udziału w projekcie i możliwości czasowych studenta(tryb stacjonarny, niestacjonarny), godzenia udziału w projekcie z innymi obowiązkami.

Realizacja zajęć: X.2020 – VI.2021

A. KOMPETENCJE KOGNITYWISTYCZNE (64 godz.)

1.Certyfikowane szkolenie pt. Zarządzanie projektami (32 godz.)

EFEKTY UCZENIA:
 – Umiejętność praktycznego zarządzania projektami,
 – Student charakteryzuje nowoczesne metody zarządzania projektami, ryzykiem projektowym, zmianami w projekcie,
 – Potrafi budować i zarządzać zespołem projektowym,
 – Eliminuje błędne metody postępowania, wynikające z rutyny lub niedoszkolenia,
 – Omawia i stosuje systemy kontroli i monitoringu projektów.

2. Dodatkowe zadania praktyczne realizowane w formie projektowej (16 godz.)
Każdy uczestnik weźmie udział w przygotowaniu projektu z kompetencji kognitywistycznych.

3.Dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami (16 godz.)

Pracodawcy prowadzić będą zajęcia wykorzystując case study związane z wykorzystywaniem kompetencji kognitywistycznych, realne rozwiązania ze swej praktyki
w pracy zawodowej.


Po odbyciu 3 elementów kształcenia każdy uczestnik przystąpi do egzaminu VCC składającego się z 2 części: praktycznej i teoretycznej. Osoby, które zdadzą pozytywnie egzamin otrzymają certyfikat potwierdzający zdobycie kwalifikacji z zakresu zarządzania projektami. W ramach systemu VCC dokonuje się walidacji w sposób formalny, a więc zgodnie z ustaloną procedurą stwierdza się czy dana osoba osiągnęła założone efekty uczenia się wraz z procentowym wskazaniem osiągniętego wyniku.

B. KOMPETENCJE INFORMATYCZNE ( 132 godz.)

1.Certyfikowane szkolenie pt. RAMA DIGCOMP (100 godz.)

ZAKRES MERYTORYCZNY RAMA DIGCOMP- kompetencje cyfrowe podzielone zostały na
5 obszarów

1. Informacja: identyfikacja, lokalizacja, pobieranie, przechowywanie, organizowanie
i analizowanie informacji cyfrowej, ocenianie ich wartości, znaczenia i celu.
2. Komunikacja: komunikowanie się w środowiskach cyfrowych, udostępnianie zasobów za pomocą narzędzi cyfrowych, łączenie i współpraca z innymi za pomocą narzędzi online, współpraca za pomocą narzędzi cyfrowych, interakcja i uczestnictwo w działaniach społecznościowych i sieciach, świadomość międzykulturowa.
3. Tworzenie treści: Tworzenie i edytowanie nowych treści ( począwszy od przetwarzania tekstu na edycji obrazów i filmów skończywszy); przyswajanie i uzupełnianie dotychczasowej wiedzy i treści; tworzenie nowych pojęć, treści cyfrowych i programowanie, rozumienie, poszanowanie oraz stosowanie prawa własności intelektualnej i licencji.
4. Bezpieczeństwo: ochrona osobista, ochrona danych, ochrona tożsamości cyfrowej, bezpieczne użytkowanie uwzględniające ochronę środowiska naturalnego.
5. Rozwiązywanie problemów: identyfikacja potrzeb i zasobów cyfrowych, podejmowanie świadomych decyzji, dotyczących selekcjonowania odpowiednich narzędzi cyfrowych w zależności od celów i potrzeb, rozwiązywanie problemów koncepcyjnych za pomocą środków cyfrowych, twórcze wykorzystanie technologii, rozwiązywanie problemów technicznych.
Z każdego obszaru-modułu student zda egzamin.

2.Dodatkowe zadania praktyczne realizowane w formie projektowej (16 godz.)
Każdy uczestnik weźmie udział w przygotowaniu projektu z kompetencji informatycznych.

3.Dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami (16 godz.)

Pracodawcy prowadzić będą zajęcia wykorzystując case study w wykorzystywaniu praktyk komputerowych, informatycznych w pracy, realne rozwiązania ze swej praktyki w pracy zawodowej.

Po odbyciu 3 elementów kształcenia każdy UP przystąpi do egzaminu VCC składającego się z 2 części: praktycznej i teoretycznej. Osoby, które zdadzą pozytywnie egzamin otrzymają certyfikat potwierdzający zdobycie kwalifikacji z kompetencji cyfrowych.