W zadaniu udział weźmie 20 studentów (17K, 3M) ostatnich 4 semestrów studiów I stopnia lub 2 semestrów II stopnia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych kierunku filologia podzielonych na 2 grupy ćwiczeniowe. Grupy tworzone będą wg. wyniku bilansu kompetencji i kwalifikacji na początku udziału w projekcie i możliwości czasowych studenta(tryb stacjonarny, niestacjonarny), godzenia udziału w projekcie z innymi obowiązkami.
Realizacja zajęć: X.2020 – VI.2021
A. KOMPETENCJE KOGNITYWISTYCZNE (64 godz.)
1.Certyfikowane szkolenie pt. Zarządzanie projektami (32 godz.)
EFEKTY UCZENIA:
– Umiejętność praktycznego zarządzania
projektami,
– Student charakteryzuje nowoczesne
metody zarządzania projektami, ryzykiem projektowym, zmianami w projekcie,
– Potrafi budować i zarządzać zespołem
projektowym,
– Eliminuje błędne metody postępowania,
wynikające z rutyny lub niedoszkolenia,
– Omawia i stosuje systemy kontroli i
monitoringu projektów.
2. Dodatkowe zadania praktyczne realizowane w formie projektowej
(16 godz.)
Każdy uczestnik weźmie udział w przygotowaniu projektu z kompetencji kognitywistycznych.
3.Dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami (16 godz.)
Pracodawcy prowadzić będą zajęcia wykorzystując case study
związane z wykorzystywaniem kompetencji kognitywistycznych, realne rozwiązania
ze swej praktyki
w pracy zawodowej.
Po odbyciu 3 elementów kształcenia każdy uczestnik przystąpi do egzaminu VCC
składającego się z 2 części: praktycznej i teoretycznej. Osoby, które zdadzą
pozytywnie egzamin otrzymają certyfikat potwierdzający zdobycie kwalifikacji z zakresu
zarządzania projektami. W ramach systemu VCC dokonuje się walidacji w
sposób formalny, a więc zgodnie z ustaloną procedurą stwierdza się czy dana
osoba osiągnęła założone efekty uczenia się wraz z procentowym wskazaniem
osiągniętego wyniku.
B. KOMPETENCJE INFORMATYCZNE ( 132 godz.)
1.Certyfikowane szkolenie pt. RAMA DIGCOMP (100 godz.)
ZAKRES MERYTORYCZNY RAMA DIGCOMP- kompetencje cyfrowe
podzielone zostały na
5 obszarów
1. Informacja: identyfikacja, lokalizacja, pobieranie, przechowywanie,
organizowanie
i analizowanie informacji cyfrowej, ocenianie ich wartości, znaczenia i celu.
2. Komunikacja: komunikowanie się w środowiskach cyfrowych, udostępnianie
zasobów za pomocą narzędzi cyfrowych, łączenie i współpraca z innymi za pomocą
narzędzi online, współpraca za pomocą narzędzi cyfrowych, interakcja i uczestnictwo
w działaniach społecznościowych i sieciach, świadomość międzykulturowa.
3. Tworzenie treści: Tworzenie i edytowanie nowych treści ( począwszy od
przetwarzania tekstu na edycji obrazów i filmów skończywszy); przyswajanie i
uzupełnianie dotychczasowej wiedzy i treści; tworzenie nowych pojęć, treści
cyfrowych i programowanie, rozumienie, poszanowanie oraz stosowanie prawa
własności intelektualnej i licencji.
4. Bezpieczeństwo: ochrona osobista, ochrona danych, ochrona tożsamości
cyfrowej, bezpieczne użytkowanie uwzględniające ochronę środowiska naturalnego.
5. Rozwiązywanie problemów: identyfikacja potrzeb i zasobów cyfrowych,
podejmowanie świadomych decyzji, dotyczących selekcjonowania odpowiednich
narzędzi cyfrowych w zależności od celów i potrzeb, rozwiązywanie problemów
koncepcyjnych za pomocą środków cyfrowych, twórcze wykorzystanie technologii,
rozwiązywanie problemów technicznych.
Z każdego obszaru-modułu student zda egzamin.
2.Dodatkowe zadania praktyczne
realizowane w formie projektowej (16 godz.)
Każdy uczestnik weźmie udział w przygotowaniu projektu z kompetencji
informatycznych.
3.Dodatkowe zajęcia realizowane wspólnie z pracodawcami (16 godz.)
Pracodawcy prowadzić będą zajęcia wykorzystując case study w
wykorzystywaniu praktyk komputerowych, informatycznych w pracy, realne
rozwiązania ze swej praktyki w pracy zawodowej.
Po odbyciu 3 elementów kształcenia każdy UP przystąpi do egzaminu VCC składającego się z 2 części: praktycznej i teoretycznej. Osoby, które zdadzą pozytywnie egzamin otrzymają certyfikat potwierdzający zdobycie kwalifikacji z kompetencji cyfrowych.